TOMS, Franšīzes ņēmējs Jūrmalā

Kā Tu nonāci Narvesen?

Toms: Tā bija daļēji apzināta izvēle. Darbojos vairāk vai mazāk līdzīgā jomā – Neste. Nāca piedāvājums, un es tam piekritu. Nebija mērķtiecīgi, drīzāk apstākļu sakritība.

 

Kāda ir bijusi Tava izaugsme šajā uzņēmumā?

Trīs gadu laikā esmu ieguvis labākā franšīzes ņēmēja titulu, kas ir liels sasniegums. Lielā mērā uzņēmums cīnās par izaugsmi, par klientiem, cīnās ar Covid-19. Kāpjam uz augšu par spīti visām grūtībām, kas nokrīt no zila gaisa pēdējo divu gadu laikā.

 

Kas Tev vislabāk patīk, strādājot Narvesen?  

Sadarbība ar klientu, ar piegādātāju. Konstanta kustība uz priekšu. Konkrētas lietas, kas dzīs uz priekšu, vai tas ir klients, vai pircējs, vai kaut kas jauns. Nav tā, ka stāvam uz vietas.

 

Kāds ir Tavs mīļākais pienākums ikdienas darbā, kuru dienas notikumu gaidāt ar nepacietību?

Gaidu atvēršanās brīdi. To, kā pakāpeniski cilvēku kļūst vairāk. Tas ir tas, kas motivē strādāt arī tad, kad ļoti negribas. Kā saka – klients piespiež strādāt.

 

Kura no uzņēmuma vērtībām Tev ir vistuvākā un sagādā vislielāko gandarījumu?

Runāšana ar, nevis par. Atklāsme. Arī zaļā domāšana, ja tā pareizi tiek izmantota. Piemēram, ja ir dakšiņa, tad tā ir no koka, nevis no plastmasas.

 

Vai darbs Narvesen ir mainījis arī kādu no Taviem agrākajiem uzskatiem un pieņēmumiem – par pārdevēja darbu, saskarsmi ar klientiem, uzņēmuma vērtībām, jebko citu? 

Uzskati nav mainījušies, vairāk apstiprinājušies. Piemēram, tas, ka, pirmkārt, ir jārunā un jāvada sarunas. Vienalga, vai tas ir Covid-19 laikā, vai citās reizēs. Raksturīgi ir tas, ka cilvēki pēc šī pusotra gada vēlas parunāt. Cilvēki dažkārt ienāk ne tikai pēc kafijas vai cigaretēm, bet vienkārši kaut ko pateikt, parunāt. Pārdevējs ir ne tikai preču tirgotājs, bet arī uzklausīšanas spilvens. Viņam ir jāpieņem ne tikai labais, bet arī sliktais. Ir jāmāk uzklausīt.

 

Kādas, tavuprāt, ir svarīgākās īpašības šajā darbā?

Komunikācija, protams. Vēlme attīstīties. Uzlabot spēju komunicēt. Apzināt vājākos punktus un attīstīt tos. Galvenais ir runāt, jo bez runāšanas nekas tālāk uz priekšu neies. 

 

Kurš ir Tavs mīļākais Narvesen produkts?

Batātes jeb saldie kartupeļi. Tā ir tā lieta, kas Latvijā nav pietiekami popularizēta. Tie garšo arī bērniem.

 

Kādi ir Tavi vaļasprieki un aizraušanās no darba brīvajā laikā? Par ko interesējaties, kas Tevi iepriecina?

Lasīt grāmatas, klausīties mūziku. Sportam diemžēl laika nav, bet eju pastaigās. Pēdējā laikā ir bijis svarīgi lasīt ziņas, lai aptvertu pasauli, cik nu iespējams.

 

Ko Tu novēlētu saviem potenciālajiem nākotnes kolēģiem, kuri vēl tikai domā par darbu Narvesen?

Atvērtas ausis. Atvērtu muti. Pacietību! Galvenais ir runāt un klausīties. Kā saka, secināt un tad bļaut. Būt gatavam uzdrīkstēties un saprast, ka viss nenotiks vienā dienā. Viss labais nāk ar laiku.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin