Narvesen uzsāk kampaņu vīriešu mentālās veselības atbalstam

Lai pievērstu sabiedrības uzmanību un veicinātu tās informētību par vīriešu mentālās veselības riskiem un iespējamām sekām, no šī gada 4. februāra līdz 3. martam visās Narvesen tirdzniecības vietās norisināsies kampaņa vīriešu mentālās veselības atbalstam “Nokod desiņu par vīriešiem”.

 Latvija jau gadiem ierindojas Eiropā veikto pašnāvību skaita TOP 3, un lielāko daļu pašnāvību veic tieši vīrieši. Vairums pašnāvību saistīts ar depresiju, psihoemocionālās veselības problēmām un nevēršanos pēc palīdzības.

Narvesen iestājas par cilvēkiem –  visiem cilvēkiem. Mēs esam par līdztiesību – līdztiesību ģimenē, darbā, iespējās un arī emocijās! Mēs uzskatām, ka emocijām dzimumu atšķirības nepastāv. Tāpēc ar šo kampaņu vēlamies pievērst sabiedrības uzmanību vīriešu mentālās veselības atbalstam, lai arvien vairāk cilvēku laikus pamanītu, ja kādam tuvam vīrietim – draugam, kolēģim, brālim, tēvam, vīram u. c. – nepieciešama palīdzība. Reizēm vajag pavisam nedaudz – sirsnīgu sarunu, līdzās būšanu, atbalstu, – lai otram palīdzētu justies labāk un, iespējams, novērstu traģēdijas,” stāsta SIA “Reitan Convenience Latvia” Valdes priekšsēdētāja Dace Dovidena.

Kampaņas “Nokod desiņu par vīriešiem” ietvaros Narvesen no katra nopirktā hotdoga 5 eiro centus ziedos biedrībai “Ogle” vīriešu mentālās veselības atbalstam, lai kopīgiem spēkiem radītu vidi, kur visiem, jo īpaši vīriešiem, būtu vienlīdzīgas tiesības jebkurā brīdī saņemt nepieciešamo atbalstu.

Biedrības “Ogle” misija ir mazināt pašnāvību riska izplatību Latvijas sabiedrībā un novērst mentālās veselības problēmu rašanos, izglītojot sabiedrību par to lielo nozīmi. Arī biedrība radās kāda traģiska notikuma rezultātā, kad dzīvi pamest izvēlējās kāds tuvs un mīļš cilvēks. Ģimene nolēma darīt visu, lai pēc iespējas vairāk cilvēku redzētu citu izeju no mentālās veselības problēmām.

Par kampaņas galveno vēstnesi kļuvis TV personība un digitālā satura veidotājs Armands Simsons, kurš pats vēl nesenā pagātnē, zaudējot darbu, ko bija darījis teju 14 gadus un mīlējis līdz kaulam, zaudēja arī ierastu un stabilu pamatu zem kājām. Neziņa par nākotni, kauns no draugu un sabiedrības nicinājuma, neticība sev – tas viss Armandu noveda līdz smagai depresijai, kļūstot ne vien par svešinieku savējiem, bet esot teju soli no traģiskā – aiziešanas no šīs pasaules.

Lai iedrošinātu vīriešus nekautrēties lūgt palīdzību un, vēl vairāk, uzdrīkstēties par savām vajadzībām un emocijām runāt skaļi, kampaņas ietvaros tiks īstenots arī YouTube vlogs “Emocijām dzimumu atšķirības nav. Par vīriešiem ar Armandu Simsonu”, kur sešās epizodēs tiks apskatīti sabiedrībā izsenis iesakņojušies stereotipi un sociālie standarti no vīriešu skatpunkta. Kopā ar sabiedrībā zināmām personām runāsim par to, kā tie ietekmē vīriešu mentālo veselību, par izvēlēm, ko izdarām vai neizdarām, baidoties no apkārtējo nosodījuma, un visam caurvīsim mūsu pārliecību, ka emocijām dzimumu atšķirības nav.

Vlogs “Emocijām dzimumu atšķirības nav. Par vīriešiem ar Armandu Simsonu” būs skatāms šeit no 08.02.2024.

Nepaliec vienaldzīgs arī TU!
Nokod desiņu par vīriešiem!

Kampaņas periods no 04.02.2024 līdz 03.03.2024

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin