“Narvesen” novirza 20 000 eiro jauniešu motivācijas programmai “MOT”

Jau astoto gadu pēc kārtas “Narvesen” piešķir 20 000 eiro jauniešu motivācijas programmai “MOT”. Jau par tradīciju kļuvušās ziedojumu kampaņas laikā visu gadu konkrēta summa – 3 centi – no katra klientu iegādātā karstā dzēriena īpašā dizaina XL krūzēs tikuši novirzīti Latvijas jauniešu atbalstam.

“Ir svarīgi jau pašā sākumā – bērnībā un skolas laikā – ielikt drošus pamatus tālākai dzīvei, attīstot jauniešos empātiju, pozitīvas savstarpējās attiecības un kopīgas rūpes citam par citu. “MOT” programma, kuru atbalstām jau kopš pirmās dibināšanas dienas Latvijā, saskan ar mūsu uzņēmuma vērtībām un izceļ pašu svarīgāko – cilvēku, cieņu un iekļaujošu sabiedrību. Ir lieliski sākt jauno gadu uz pozitīvas nots un dot atspērienu “MOT” darbībai 2025. gadā,” komentē Dace Dovidena, SIA “Reitan Convenience Latvia” (“Narvesen” un “Caffeine”) valdes priekšsēdētāja.

Pēc Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) 2024. gadā publicētā ziņojuma datiem emocionālā un fiziskā vardarbība Latvijā vēl joprojām ir plaši izplatīta problēma izglītības vidē, un būtisks punkts tās mazināšanā ir prevencija. Kā liecina ziņojums, Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) PISA (Programme for International Student Assessment) pēdējā – 2022. gadā veiktā – pētījumā OECD valstīs vidēji 20 %, bet Latvijā kopumā 29 % skolēnu izjutuši kādu no pāridarījumu veidiem “dažas reizes mēnesī” vai “vienreiz nedēļā vai biežāk”. Salīdzinot ar PISA 2018, pāridarījumu biežums kopumā un atsevišķos veidos Latvijā un arī vidēji OECD valstīs ir statistiski nozīmīgi samazinājies, bet joprojām saglabājas augsts.

Iegūtos līdzekļus “MOT” nākamgad plāno izmantot organizācijas pamatdarbības nodrošināšani, kas iekļauj arī jauno treneru apmācības un skolu piesaisti. “Viens no gada svarīgākajiem uzdevumiem, ko varēsim sasniegt un piepildīt ar “Narvesen” finansiālo atbalstu, ir Jauno motivatoru apmācību nodrošināšana. Jaunie motivatori ir 8. klašu aktīvākie un drosmīgākie jaunieši, kuri paši piesakās šim izaicinājumam, un svarīgajai lomai viņus apstiprina pieredzējuši “MOT” treneri un skolotāji. Tie ir jaunieši, kuri ir gatavi paši radīt pārmaiņas un padarīt pasauli kaut mazliet drosmīgāku un iekļaujošāku,” stāsta Ruta Masaļska, “MOT Latvija” vadītāja.

Astoņu gadu laikā “Narvesen” jauniešu programmas atbalstam novirzījis vairāk nekā 270 000 eiro organizācijas izaugsmei un mērķu izpildei. Līdzekļi vākti, aktīvi iesaistot “Narvesen” un “Caffeine” klientus, ieņemot galveno “MOT” jauniešu motivācijas mēneša atbalstītāja lomu, piedaloties “MOT” entuziastu saietos un sarūpējot karstos dzērienus jauniešiem organizētajos pasākumos. Šogad septembrī “Caffeine” kafejnīcās, izaicinot drosmi sasveicināties un iegūt jaunus draugus, bija iespējams iegādāties īpašos “Čau!” karstos dzērienus.

“MOT” pēdējo gadu laikā ir paplašinājusi savu darbību, un 2024. gada augustā noslēdzās jauno treneru apmācības, kurās piedalījās gandrīz 100 jaunu treneru. Kopējais apmācīto treneru skaits ir nepilni 500, bet šajā mācību gadā 71 skolā praktizē 260 treneri, kuri strādā ar vairāk nekā 10 000 jauniešu.

Vairāk par “MOT”

“MOT” ir jauniešu motivācijas programma, kas darbojas preventīvi, lai mazinātu un novērstu Latvijā aktuālu problēmu – jauniešu mentālās veselības izaicinājumu, mobinga, noziedzības un dažādu atkarību risku – cēloņus. Programmas koncepta pamatā ir vēlme veidot drošāku sabiedrību, stiprinot jauniešu izpratni un drosmi – drosmi dzīvot, rūpēties un pateikt nē. Programma izveidota Norvēģijā pirms 25 gadiem un pēc vienādiem principiem šobrīd darbojas arī Dānijā un Dienvidāfrikas Republikā. Programmu Latvijā īsteno “MOT Latvija” – nevalstiska, politiski un reliģiozi neatkarīga bezpeļņas organizācija.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin