ILZĪTE, Franšīzes ņēmēja Rīgā

Kā Tu nonāci Narvesen?

Ilzīte: Drīzāk jau laikam nejaušība. Tas bija pirms 11 gadiem. Pirms tam darīju ļoti līdzīgu darbu iepriekšējā darbavietā, tomēr piekritu šim izaicinājumam, kas man sniedza brīvāku režīmu, iespēju pašai izvēlēties un ievirzīt darbā savu komandu, plānot savu laiku. Tas laikam man darbā Narvesen patīk vislabāk!

Kāda ir bijusi Tava izaugsme šajā uzņēmumā?

Man ļoti patīk tieši tas, ko šobrīd daru. Es nevarētu būt biroja darbinieks, man jābūt nepārtrauktā kustībā. Ja runājam par izaugsmi, toreiz, pirms 11 gadiem, pats Narvesen piedzīvoja lielas pārmaiņas un strauji auga, un tas man šķita pats foršākais! Ļoti iepriecināja iespēja likt lietā iepriekš gūto pieredzi un dot savu ieguldījumu uzņēmuma attīstībā. Runājot par manu personīgo izaugsmi, sākumā man bija viena tirdzniecības vieta, tad divas, pēc tam viena lielāka un tagad – vēl lielāka.

Kāds ir Tavs mīļākais pienākums ikdienas darbā, kuru dienas notikumu gaidāt ar nepacietību?

Tāda viena konkrēta pienākuma nav, bet man sagādā prieku viss kopējais process, tikšanās ar pastāvīgajiem klientiem. Katrā tirdzniecības vietā ir savi pastāvīgie klienti, un tad tu katru no viņiem gaidi, jau zini, kad nāks un ko pirks, – tas savā ziņā ir rituāls.

Kura no uzņēmuma vērtībām Tev ir vistuvākā un sagādā vislielāko gandarījumu?

Visvairāk man patīk princips, ka mēs runājam viens ar otru, nevis viens par otru. Ne tikai savas komandas vai uzņēmuma ietvaros, bet arī attiecībā uz klientiem. Manuprāt, ir vērts visu pārrunāt ar klientu, nevis sagaidīt, kad viņš aizies, un tad parunāt par viņu. Daudz ko var atrisināt sarunājoties, nepatīkamās situācijas nogludināt, bet patīkamās padarīt vēl jaukākas.

Vai darbs Narvesen ir mainījis arī kādu no Taviem agrākajiem uzskatiem un pieņēmumiem – par pārdevēja darbu, saskarsmi ar klientiem, uzņēmuma vērtībām, jebko citu?

Pats Narvesen šo gadu laikā ir ļoti mainījies uz labo pusi. Tas ir mūsu – franšīzes ņēmēju – lielākais uzdevums, parādīt klientiem Narvesen nevis tādu, kāds tas bija kādreiz, bet to versiju, ko pazīstam šodien. Gan tirdzniecības vietas ir kļuvušas plašākas un skaistākas, gan sortiments daudz plašāks un bagātīgāks, pastāvīgi uzlabojas arī personāla profesionalitāte un attieksme, un daudzi klienti novērtē, ka tas vairs nav vecais Narvesen.

Kādas, tavuprāt, ir svarīgākās īpašības šajā darbā?

Pats svarīgākais ir smaidīgs, zinošs personāls. Tāpēc ir jāspēj smaidīt arī grūtās situācijās. Kaut gan – kas kuram grūti, jo zinošs personāls prot vienkārši tikt galā pat ar sarežģītām situācijām.

Kurš ir Tavs mīļākais Narvesen produkts?

Ik pa laikam mani favorīti mainās, tas ir saistīts gan ar to, ka sortimentā pastāvīgi ienāk dažādi jaunumi, gan ar sezonalitāti. Ja gribas ko vieglāku vai tikai padzerties, izvēlos svaigi spiestu apelsīnu sulu, bet mans absolūtais favorīts šobrīd ir fokača ar tītaru un karamelizētiem sīpoliem.  

Kādi ir Tavi vaļasprieki un aizraušanās no darba brīvajā laikā? Par ko interesējaties, kas Tevi iepriecina?

Brīvā laika sanāk ļoti maz. Saka jau, ka tā ir neprasmīga plānošana, bet, ja atpūšos, tad labāk reizi gadā aizbraucu kaut kur kārtīgi sasmelties sauli un visu enerģiju uzņemu tur. Domāju, nevienam nav noslēpums, ka šobrīd liels izaicinājums ir nokomplektēt personālu, tāpēc daudz sanāk strādāt pašai pie kases. Bet man ir bērni un mazbērni, un tur arī tas brīvais laiks izkūst. Starp citu, visi trīs mani bērni ir saistīti ar Narvesen: vecākais dēls trīs gadus bija franšīzes ņēmējs, meita, kurai ir 20 gadu, šobrīd man ļoti palīdz, viņa ir mana vietniece mūsu tirdzniecības vietā, bet mazā, kurai ir 15, ļoti labprāt darbojas pie kases, visu vasaru te nostrādāja. Mani ļoti iepriecina, ka jaunieši, kuri uzreiz pēc vidusskolas te nāk strādāt vai piepelnīties paralēli studijām, var ļoti daudz šajā darbā iemācīties – par savstarpējo komunikāciju, saskarsmi ar klientiem. Jā, darba apjoms ir liels, taču arī izaugsmes iespēju netrūkst. Divi no maniem pārdevējiem paši ir kļuvuši par franšīzes ņēmējiem.

Ko Tu novēlētu saviem potenciālajiem nākotnes kolēģiem, kuri vēl tikai domā par darbu Narvesen?

Ja cilvēkam ir uz klientu un biznesu orientēta domāšana, kļūt par franšīzes ņēmēju ir tikai apsveicami! Viegli tas nav, bet arī nekādu zaudējumu un vilšanos nav – ja nu vienīgi pašam par sevi, ja kaut kas neizdodas. Taču ieguvumu, strādājot Narvesen, ir daudz! No malas šis darbs izskatās vienkāršs, tāpēc daudzi jaunie kolēģi sabīstas, aptvēruši darba apjomu. Taču nevajag baidīties – pāris mēnešu laikā tas viss ir apgūstams, un sapratīsiet, ka varat ļoti daudz iemācīties un ka strādāt Narvesen ir forši.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin