ILONA, Mazumtirdzniecības direktore

Kā Tu nonāci Narvesen?

Ilona: Drīzāk nejaušība. 2010. gadā biju aizgājusi no iepriekšējās darbavietas, valstī bija krīze, un es nolēmu pusgadu atpūsties un tad padomāt, ko gribu darīt tālāk. Taču gadījās sludinājums, ka Narvesen meklē franšīzes ņēmējus, mani tas ieinteresēja, uzrakstīju pieteikuma vēstuli, aizgāju uz pārrunām un kļuvu par veikala vadītāju “Saktā”. Nācu no IT jomas, šajā nozarē man bija daudz neskaidra un nezināma, tomēr nolēmu riskēt un pieņemt izaicinājumu. Mani pārsteidza tas, ka Latvijā ir tik daudz Narvesen tirdzniecības vietu ar tik plašu sortimentu! Līdz tam mēdzu iegriezties vienīgajā Narvesen netālu no manas iepriekšējās darba vietas, un tiešām domāju, ka tur pārdod tikai avīzes un žurnālus, jo es pati tur pirku tikai žurnālus (smejas). Bet pārtika, transporta biļetes, hotdogi!… Stāvot pie kases, nebiju pamanījusi, ka tur ir siltās uzkodas!

 

Kāda ir bijusi Tava izaugsme šajā uzņēmumā?

Pēc pirmā nostrādātā pusgada sapratu, ka man kļūst garlaicīgi, ka ar to vienu veikalu ir par maz, iestājas rutīna, mana izaugsme vairs nav tik strauja un ir vajadzīgi jauni izaicinājumi. Gadu pēc tam, kad biju sākusi darbu Narvesen, parādījās iespēja kļūt par reģiona vadītāju, bet vēl pēc gada mazumtirdzniecības direktore aizgāja dekrētā, viņu vajadzēja aizvietot, un to uzticēja man. Tas bija ļoti grūts gads un, kad atgriezos savā reģiona vadītājas postenī, nosolījos – nekad vairs! Bet tad mazumtirdzniecības direktore aizgāja dekrētā otro reizi. Es ļoti ilgi domāju, vai piekrist piedāvājumam viņu atkal aizvietot, tomēr ar kolēģu iedrošinājumu beigās nolēmu to uzņemties. Tikko bija sācies Covid-19, vienā mirklī bija mainījies viss, nācās strādāt jaunos, nebijušos, nevienam nezināmos apstākļos, bija daudz jaunu izaicinājumu, darbs uzņēmumā šajos apstākļos mainījās par 360 grādiem. Mana bijusī vadītāja, atgriežoties no dekrēta atvaļinājuma, šobrīd ir pieņēmusi jaunu izaicinājumu uzņēmumā, un es piekritu palikt mazumtirdzniecības vadītājas amatā pastāvīgi.  

 

Kas Tev vislabāk patīk, strādājot Narvesen?  

Man ļoti patīk pārdošana un darbs ar cilvēkiem. Bērnībā gribēju kļūt par ārsti, tā gluži nenotika, bet ar cilvēkiem strādāju diendienā. Man patīk Narvesen vērtību kultūra, darbs dinamiskā, ātrā vidē, spēja ātri pieņemt lēmumus bez liekas birokrātijas. Un man ļoti patīk darbs, kuru daru – katru dienu nāku uz darbu ar prieku!  

 

Kāds ir Tavs mīļākais pienākums ikdienas darbā, kuru dienas notikumu gaidāt ar nepacietību?

Mans rituāls jau daudzus gadus ir no rīta paskatīties, kā mūsu tirdzniecības vietām veicies iepriekšējā dienā. Vienmēr ar to sāku darba dienu, un tas iedod pozitīvu lādiņu vai ļauj ātri reaģēt, ja kaut kas neiet, kā gribētos.

 

Kura no uzņēmuma vērtībām Tev ir vistuvākā un sagādā vislielāko gandarījumu?

Man patīk mūsu vērtības, ka strādājam ar prieku un peļņu, bet klients ir mūsu galvenā vērtība. Pēc tāda principa arī dzīvoju. Un vispār ir labāk darīt pareizās lietas, nekā darīt lietas pareizi. Jo, darot lietas pareizi, bieži kaut ko noguļam un aizejam nepariezajā virzienā.

 

Vai darbs Narvesen ir mainījis arī kādu no Taviem agrākajiem uzskatiem un pieņēmumiem – par pārdevēja darbu, saskarsmi ar klientiem, uzņēmuma vērtībām, jebko citu?

Galvenais ir runāt ar klientiem, jo tikai tā mēs varam uzzināt, kas viņiem vajadzīgs, un pārdot vairāk. Toties krietni ir mainījies mans priekšstats par pārdošanas ātrumu: iepriekš, strādājot IT nozarē, zināju, ka tam vajadzīgs laiks. Šeit, pareizi runājot ar klientu, arī pusminūtē var pārdot to, ko vēlies. Nav nozīmes tam, cik garš ir pārdošanas kontakts, galvenais – kā runā.

 

Kādas, tavuprāt, ir svarīgākās īpašības šajā darbā?

Mazumtirdzniecības departaments ir kā tilts starp franšīzes ņēmējiem un Narvesen. Franšīzes ņēmējiem mēs esam pirmā kontaktpersona ar Narvesen, un Narvesen – pirmā kontaktpersona ar franšīzes ņēmējiem. Svarīgi ir spēt uzklausīt, sadzirdēt un izprast visu vajadzības un vēlmes, lai abas puses sasniegtu savus mērķus. Ir jāzina, ko gribi sasniegt, jābūt mērķorientētam.

 

Kurš ir Tavs mīļākais Narvesen produkts?

Mazumtirdzniecības departamentam ir jāpagaršo viss, lai zinātu, ko piedāvājam klientiem, tāpēc nav viegli izvēlēties kaut ko vienu. Pavisam nesen man uzradās jauns favorīts: mums ir lieliski izdevies jauns produkts, kas sortimentā ienāca pavasarī – fokača ar tītara gaļu. Taču izcili garšīgi ir arī Superfood salāti ar tunci. Un, protams, esmu lielākā Narvesen kafijas fane!

 

Kādi ir Tavi vaļasprieki un aizraušanās no darba brīvajā laikā? Par ko interesējaties, kas Tevi iepriecina?

Covid-19 laiks ir ieviesis zināmas izmaiņas manos paradumos. Man arī pirms tam patika nodarboties ar sportu, taču tieši pandēmijas laikā esmu atklājusi sev garas pastaigas un pārgājienus. Nekad nebiju domājusi, ka varu tik daudz staigāt un ka tas var būt interesanti! Tāpat labprāt atrodu Instagram sev interesantu saturu – lekcijas, vebinārus, kas ļauj iemācīties kaut ko jaunu un iegūt vērtīgas atziņas profesionālajai attīstībai un pašizaugsmei.

 

Ko Tu novēlētu saviem potenciālajiem nākotnes kolēģiem, kuri vēl tikai domā par darbu Narvesen?

Šis ir lielisks uzņēmums, kur strādājot var iegūt ļoti daudz jaunu zināšanu. Ja to patiešām vēlaties, šeit ir visas iespējas sasniegt savus mērķus, pilnveidot sevi, attīstīties un augt, strādājot ļoti labā, stabilā, drošā vidē. Tas ir liels ieguvums.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin