Ēdienu līdzņemšanai vismaz reizi nedēļā iegādājas teju katrs trešais jeb 31 % Latvijas iedzīvotāju, liecina SIA “Reitan Convenience Latvia” (zīmols “Narvesen”) aptauja*. 58 % aptaujāto atzīst, ka biežāk apsvērtu veselīgas maltītes iegādi, ja tās veikalā būtu novietotas vienkopus viegli pamanāmās, pieejamās vietās – piemēram, pie kases vai redzamākajos plauktos. Lai atvieglotu veselīgu un videi draudzīgu maltīšu un uzkodu iegādi, astoņās “Narvesen” tirdzniecības vietās ir pieejams jauna koncepta stends “Dobe”.
42 % Latvijas iedzīvotāju ikdienas līdzi ņemamo maltīšu un uzkodu izvēlē par svarīgāko kritēriju atzīst garšu. Vienlaikus 71 % aptaujāto vismaz dažreiz aizdomājas par izvēlētā ēdiena veselīgumu. Lai mudinātu steidzīgajā ikdienas ritmā izdarīt veselīgākas ēdiena izvēles, “Narvesen” tirdzniecības vietās sāk ieviest jaunu veselīgo produktu izvietošanas konceptu “Dobe”. Jaunievedums paredz, ka turpmāk tirdzniecības vietu centrālajās daļās atradīsies speciālas vitrīnas vai esošajās vitrīnās būs paredzēta vieta, kur vienkopus izvietotas veselīgas maltītes, ar vienotu atpazīšanas zīmi izceļot ēdienus, dzērienus un uzkodas, kuru sastāvā nav palmu eļļas vai sarkanās gaļas un kuros ir samazināts cukura daudzums un vairāk vērtīgu uzturvielu un proteīna.
“Tirgotāji savā ziņā ir atbildīgi par izvēlēm, kuras izdara pircēji. Mēs apzināmies, ka mūsu klientu ikdiena ir dinamiska, cilvēki steidzas savās gaitās, un bieži vien “Narvesen” ir vienīgā pietura pa ceļam, kur iegādāties maltīti vai uzkodu līdzņemšanai. Mūsu uzdevums ir atvieglot izvēli un saīsināt laiku, kas klientam jāpavada, lasot sīko druku uz etiķetes un cenšoties saprast, kuri produkti labāk atbilst viņu uztura vajadzībām. Ne mazāk svarīgi ir tas, lai šo produktu klāsts būtu daudzveidīgs, nodrošinot iespēju iegādāties sabalansētas un uzturvielām bagātas maltītes un uzkodas. Tāpēc mēs būtiski paplašinām veselīgāku un videi draudzīgāku produktu klāstu mūsu sortimentā un rūpējamies, lai tos ir viegli atrast un atpazīt,” uzsver SIA “Reitan Convenience Latvia” Mārketinga un komunikācijas departamenta direktore Ilze Dumceva.
70 % iedzīvotāju atzīst, ka, cenšoties izvēlēties veselīgu ēdienu, ir gadījies saskarties ar nepietiekamu piedāvājumu. Visbiežāk pircēji vēlas atrast produktus ar samazinātu cukura daudzumu (38 %) un augstu olbaltumvielu saturu (32 %). Ar “Dobes” zīmi varēs iegādāties augļus un ogas, sulas un smūtijus, veselīgas uzkodas, piemēram, riekstus un augļu vai proteīna batoniņus, kakao saturošus kārumus bez palmu eļļas. Tāpat “Dobes” sortimentā būs svaigi gatavotas sviestmaizes, vrapi un bagetes, salāti un gatavās maltītes, piena un skābpiena produkti ar un bez laktozes, veģetārie un augu izcelsmes ēdieni, produkti bez cukura, glutēna vai laktozes, Nutri-Score un Good Food produkti, kā arī sertificēta kafija un kakao ar atlaidi, ja pircējs nāks ar savu vairākkārt lietojamo krūzi.
“Izvēloties produktus ar “Dobes” zīmi, mūsu pircēji varēs turpināt ceļu ar tīrāku sirdsapziņu pret vidi un savu labsajūtu. Taču arī iecienītie saldumi, karstās uzkodas un citi produkti, piemēram, beķerejas gardumi, joprojām būs pa rokai,” atgādina Ilze Dumceva.
Jaunā koncepta “Dobes” stendi ir izvietoti astoņās tirdzniecības vietās Rīgā – Strēlnieku ielā 1, Miera ielā 2, Merķeļa ielā 2, Bērnu klīniskajā universitātes slimnīcā, slimnīcā “Gaiļezers”, autoostā, tirdzniecības centrā “Origo” un “Akropole”, bet nākamgad plānots to skaitu palielināt. Produkti ar zīmi “Dobe” nopērkami “Narvesen” tirdzniecības vietās visā Latvijā
* Aptauju īstenojusi pētījumu kompānija “Norstat” 2025. gada novembrī, aptaujājot 1007 Latvijas iedzīvotājus 18–74 gadu vecumā.


