Paziņoti gada veiksmīgākie preses izdevumi

2. jūnijā ikgadējā Latvijas drukāto mediju izdevēju apbalvošanas pasākumā “Preses Dienas 2023” vadošie preses tirdzniecības un izplatīšanas uzņēmumi “Narvesen” un “Preses Serviss” sveica Latvijas iedzīvotāju 2022. gada iecienītākos preses izdevumus. Uzvarētāji tika apbalvoti 12 nominācijās, ņemot vērā mediju iznākšanas periodiku, pārdošanas rādītājus un tematiku.

“Mūsdienās informāciju iegūstam daudz un dažādos veidos – gan digitālā vidē, gan no masu medijiem, gan arī nekur nav pazudusi klātienes saruna starp draugiem, paziņām un darba kolēģiem. Tomēr mēs arī redzam, ka drukātie mediji joprojām ir svarīga informācijas ieguves vieta daudziem iedzīvotājiem gan pilsētās, gan varbūt pat vairāk reģionos. Mūsu tīklā ir ļoti plaša izvēle starp daudz dažādiem žurnāliem un avīzēm – no krustvārdu mīklām, kas ir otrā populārākā kategorija mūsu piedāvājumā, līdz pasaulē labi atzītiem žurnāliem, ko lasa miljoni visā pasaulē. “Narvesen” tīklā nemainīgi vislielākā preses izdevumu kategorija ir aktualitātes. Tās ir gan ikdienas avīzes, gan iknedēļas avīzes un žurnāli – šīs kategorijas veido tuvu 40% no visām pārdotām kopijām. Ar azartu katru gadu apbalvojam arī debitantus, kas pierāda, ka interese veidot jaunus izdevumus nekur nav zudusi,” apbalvošanas ceremonijā norādīja SIA “Reitan Convenience Latvia” (“Narvesen”) valdes priekšsēdētāja Dace Dovidena.

Salīdzinot ar citiem gadiem lielu pārsteigumu starp nominācijām nav. Ir kategorijas, kur ir nemainīgs līderis, piemēram, vispārdotākais nedēļas ziņu laikraksts, kas arī ir ienesīgākais, ir  NORD PRINT OŪ Filiāle Latvijā izdevums “MKЛатвия”. Un ir kategorijas, kur katru gadu notiek sīva konkurence, kā tas ir “Visvairāk pārdotais nedēļas ZIŅU žurnāls” kategorijā, kur nemainīgi konkurenti ir žurnāls “Privātā Dzīve” un “Kas jauns”. Pagājušā gadā līdz ar Krievijas izdoto izdevumu tirdzniecības pārtraukšanu arī Latvijas izdevējiem ir bijusi iespēja 2022.gadā izdot jaunus žurnālus un aizstāt līdz šim pieprasītos izdevumus krievu valodā. To labi pierāda kategorijas “Debija” ieguvēji.

“NARVESEN” PRESES BALVAS 2022

Nominācijā “Visvairāk pārdotais ZIŅU laikraksts” jau desmit gadus nemainīgi pirmo vietu ieņem NORD PRINT OŪ Filiāle Latvijā izdevums “MKЛатвия” (krievu val.), diploms par otro vietu pasniegts SIA ”Press Distribution Center”  izdevumam “Вести”, bet trešo vietu saņēmis A/S “Latvijas Mediji”  ikdienas avīze “Latvijas Avīze”.

Nominācijā “Visvairāk pārdotais ZIŅU žurnāls” pastāv liela intriga, jo konkurenti sacenšas jau gadiem un pārdošanas apjomi ir līdzīgi. Šogad  tas labāk izdevies un pirmo vietu ieņem SIA “Žurnāls Santa” iknedēļas izdevums “Privātā Dzīve”, aiz sevis atstājot SIA “Izdevniecība Rīgas Viļņi” izdevumu “Kas Jauns” un trešās vietas ieguvēju SIA “Mediju Nams” žurnālu “Vakara Ziņas”.

Nominācijas Visvairāk pārdotais REĢIONĀLAIS LAIKRAKSTSsaraksts ir plašs un ietver lielu Latvijas teritoriju. Reģionālie izdevumi ir ļoti populāri savā pilsētā vai rajonā un nereti ir visvairāk pirktie izdevumi starp daudziem citiem. Šogad līderu trijnieka pirmo vietu ieņem SIA“Kurzemes Vārds” izdevums “Kurzemes Vārds “, otrā vietā ir SIA “Izdevniecība Miljons” izdevums “Million” (krievu val.) un SIA “Ventas balss” izdevums “Ventas balss” šogad ir trešajā vietā.

Nominācijā “Visvairāk pārdotais MĀJAI,DĀRZAM, VIRTUVEI izdevums” trešo gadu pēc kārtas ir SIA “Žurnāls Santa” izdotā “Ievas Padomu Avīze”, bet otro un trešo vietu ieņem AS “Latvijas Mediji” izdevumi  “Mājas Viesis” un “Praktiskais Latvietis”.

Nominācijā “Visvairāk pārdotais SIEVIEŠU nedēļas un divu nedēļu izdevums” nemainīgi pirmo un otro vietu saņēma SIA “Žurnāls Santa” izdevumi “Ieva” un “Ievas Stāsti”, bet balvu par trešo vietu – SIA Izdevniecība “Rīgas Viļņi” izdotais izdevums “Patiesā Dzīve”.

Nominācijā “Visvairāk pārdotais IZZINOŠAIS izdevums” visu goda pjedestālu aizņem SIA Izdevniecība “Dienas žurnāli” izdevumi “Citādā Pasaule”, “Leģendas” un  savu lojālo lasītāju atradusī “Ilustrētā Pasaules Vēsture”.

“PRESES SERVISS” PRESES BALVAS 2022

Nominācijā “Ienesīgākais preses izdevums kategorijā “Aktualitātes” 2022. gadā” balva par pirmo vietu pasniegta balvas veterānam SIA “Izdevniecības nams PRINT MEDIA” izdevumam “MKЛатвия”, otrajā vietā atstājot SIA “Žurnāls Santa” iknedēļas izdevumu “Privātā Dzīve”, bet trešajā – SIA “Izdevniecība Rīgas Viļņi” izdevumu “Kas Jauns”. 

Nominācijā “Ienesīgākais Sieviešu mēneša un retāk nekā mēnesī izdevumi” pirmo vietu  ieņem SIA “Žurnāls Santa” izdevums “Santa”, aiz sevis atstājot vēl divus sieviešu vārdos nosauktus žurnālus –  SIA Izdevniecība “Dienas Žurnāli” izdevumu “Una”, bet “Lilita”, ko izdod SIA “Žurnālu izdevniecība LILITA”, ieņem noslēdzošo godalgu nominācijā.

Nominācijā “Ienesīgākais BĒRNU un JAUNIEŠU žurnāls” visas trīs vietas ieņem SIA “Egmont Latvija” izdevumi – attiecīgi pirmā vieta ir “Paw Patrol”, “Barbie” ieņem godpilno otro vietu, trešā vietā atstājot “Ledus sirds” žurnālu. 

Atsevišķa nominācija “Visvairāk pārdotais KRUSTVĀRDU MĪKLU izdevums” ir pierādījums Latvijas iedzīvotāju lielajai interesei par krustvārdu mīklām: pirmajā vietā ir SIA “Žurnāls Santa” izdevums “Mezgls”, aiz sevis atstājot SIA “Kuma” izdevumus “Vieglās” un “Kūmiņš” .

Nominācijā “Ienesīgākā TV programma” labi atspoguļo kā tradicionālie un drukātie mediji var līdzpastāvēt. TV programmas ir pieprasītas un veido ceturto lielāko kategoriju pēc ienesīguma. Pirmo un otro vietu iegūst SIA “Izdevniecība Rīgas Viļņi” izdevumi “Laimīgā programma” un “Rīgas Viļņi”, bet trešo – SIA “Press Distribution Center” izdotā “Televīzijas programma”.

Nominācijā “Debija 2022” dominē SIA “Izdevniecība Rīgas Viļņi” izdevumi, sadalot visās trīs vietas: pirmajā ir “Dzīvesstāsti”, bet attiecīgi otro un trešo  vietu ieguva “Сканворды-cборник” un “Суперсборник сканвордов”.

“Preses Dienas 2023” balvas tika pasniegtas, analizējot preses izdevumu pārdošanas rezultātus un ņemot vērā nopirkto eksemplāru skaitu “Narvesen” tīklā 2022. gadā. Savukārt “Preses Servisa” balvas piešķirtas, ņemot vērā konkrēto izdevumu apgrozījumu par visu pagājušo gadu visā preses tirgū Latvijā.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin