Izmaiņas karsto dzērienu iepakojuma marķējumā

Pirms pāris gadiem vadošais mazumtirdzniecības franšīzes tīkls “Narvesen” pirmais mazumtirdzniecības sektorā ieviesa dabiskas, 100% pārstrādājamas līdzi ņemamās “Huhtamaki” Future Smart papīra krūzes. Nedaudz vēlāk tām pievienojās arī tāda paša materiāla pārstrādājami vāciņi. Šobrīd pārstrādājams  dzērienu iepakojums ieviests jau visās “Narvesen” tirdzniecības vietās un ir īpašs ar to, ka  tajā netiek izmantoti tādi materiāli, kas iegūti no naftas ķimikālijām, kā arī krūzēs iestrādātais mitruma aizsargslānis ir bioloģisks. Šāda iepakojuma ieviešana ir nozīmīgs solis, lai veicinātu videi draudzīgāku līdzi ņemamo dzērienu baudīšanu.

Krūzēs izmantota īpaša ūdensnecaurlaidīga šķiedra, kas sintezēta no cukurniedrēm. Papīra krūžu izgatavošanā izmantotais papīrs ir PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification) sertificēts jeb nācis no Somijas mežiem, kuru apsaimniekošana ir novērtēta kā ilgtspējīga un ir atbilstoši sertificēta. Koksne tiek pārvērsta papīrā, pēcāk to apstrādājot ar bioloģisku, ūdensnecaurlaidīgu slāni, kas satur no modificētiem dabiskiem polimēriem izgatavotu polietilēnu. Šis slānis ir būtisks, lai papīrs nesamirktu un kafiju varētu baudīt no sausas krūzītes.

Ņemot vērā polietilēna klātbūtni pārklājumā, kas ir nepieciešams, lai nodrošinātu iepakojuma funkcionalitāti, neraugoties uz tā dabisko izcelsmi, arī uz “Narvesen” karsto dzērienu iepakojumu attieksies Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas  topošā likuma  “Plastmasu saturošu izstrādājumu likums” prasības, tajā skaitā prasības par marķējumu. Kas nozīmē, ka blakus līdzšinējam marķējumam tiks pievienota atzīme “Izstrādājumā ir plastmasa”, lai informētu un rosinātu cilvēkus vērst uzmanību uz pareizu šāda tipa atkritumu šķirošanu un apstrādi.

“Narvesen” ir svarīga ilgtspējīga pieeja  it visā un, kā uzsver SIA “Narvesen Baltija” mārketinga un komunikācijas departamenta direktore Ilze Dumceva: “Viens no veidiem, kā samazināt vienreizējā iepakojuma nonākšanu atkritumos, ir sava iepakojuma izmantošana. Ja auduma maisiņš, dodoties uz veikalu, daudziem jau ir norma, tad sava krūzīte, iegādājoties karsto dzērienu, ir tradīcija, kas tikai sāk veidoties. Tāpēc aicinām ikvienu to izmēģināt un pārliecināties, ka šis risinājums ir tikpat ērts un emocionāli vēl patīkamāks, turklāt ļauj iegādāties iecienīto dzērienu ar 10% atlaidi”.

Jautājumu vai neskaidrību gadījumā, kas saistītas ar karsto dzērienu iepakojumu un tā sastāvu, aicinām ar mums sazināties rakstos uz info@narvesen.lv