Latvijā iezīmējas jaunas periodisko izdevumu pieprasījuma tendences

27. Janvāris, 2016

Popularitāti iemanto bukazīni, aug pieprasījums pēc regulāro žurnālu tematiskiem pielikumiem un jo īpaši – hobiju žurnāliem par kulināriju, darbiem mājās un dārzā, kā arī par ceļošanu, sportu, makšķerēšanu un medībām. Iedzīvotāju interese par nedēļas avīzēm saglabājas stabila, liecina Narvesen apkopotie pārdošanas dati.

“Lai arī ik pa laikam dzirdam pareģojumus par drukātās preses galu, vērojot Narvesen pircēju paradumus, redzam, ka Latvijā tai lasītāju pietiek. Tiesa, pēdējo gadu laikā krasi mainās lasītāju gaidas attiecībā uz informāciju, ko viņi meklē šajos izdevumos. Ja pirms desmit gadiem ikdienas laikrakstu ziņu atspoguļojums bija viens no galvenajiem aktuālās informācijas iegūšanas kanāliem, tad šobrīd, kad operatīvo informāciju var ērti iegūt internetā, periodisko izdevumu lasītāji vairāk meklē kvalitatīvu, analītisku saturu par tematiem, kas viņus interesē padziļināti. Tādēļ likumsakarīgi, ka iknedēļas avīzēm saglabājas stabils lasītāju loks, bet īpaši iecienīti ir hobiju un dzīvesstila žurnāli. Turklāt Latvijā arvien pamanāmāks kļūst tāds pasaules periodisko izdevumu trends kā bukazīni jeb grāmatžurnāli”, stāsta Narvesen Baltija valdes priekšsēdētāja Katrīne Judovica.

Vislielākā iedzīvotāju interese ir par žurnāliem latviešu un krievu valodās, turklāt abās valodās pircēji izvēlas līdzīgas tematikas izdevumus. Tomēr Narvesen novērojumi liecina, ka Latvijas lasītāju interesi saista arī starptautiski populārie periodiskie izdevumi citās valodās. Visvairāk – Anglijas, Vācijas, ASV, Francijas un Itālijas izdevumi. “No ārzemju izdevumiem vispieprasītākie ir biznesa un ziņu izdevumi, piemēram, The Economist, Time, Der Spiegel. Ne mazāk populāri ir arī tādi sieviešu un rokdarbu žurnāli kā Vogue, Burda, Glamour u.c. Tiesa, ārzemju izdevumus visvairāk pērk Rīgā”, lasītāju iepirkšanās tendences skaidro Preses servisa mārketinga direktore Inga Samoviča.

Turklāt interesanti, ka tā saucamie sieviešu žurnāli, žurnāli par māju, dārzu un kulināriju, kā arī avīžu tipa iknedēļas izdevumi vispopulārākie ir Latvija novados, rīdzinieki, turpretim, salīdzinoši biežāk nekā reģionos dzīvojošie izvēlas glancētos žurnālus, turklāt tieši Rīgā visvairāk tiek pirkti ārzemju izdevumi. Kopumā Latvijas populārāko periodisko izdevumu topa līderpozīcijas joprojām saglabā tā saucamā dzeltenā prese jeb izdevumi, kas atspoguļo populāru cilvēku dzīvi.

Latvijā iezīmējas jaunas periodisko izdevumu pieprasījuma tendences

Inga Samoviča stāsta, ka, spriežot pēc iepirkšanās paradumiem, Latvijas iedzīvotāji ir aktīvi savās praktiskajās un radošajās izpausmēs. To apliecina fakts, ka interese par hobiju žurnāliem pēdējo gadu laikā pieaug: “Ja raugāmies uz periodisko izdevumu pieprasījuma tendencēm, mēs pat varam sastādīt nosacītu Latvijas iedzīvotāju iecienītāko hobiju topu, kura pirmo vietu ieņemtu saimniekošana mājā un dārzā. Tāpat ļoti liela ir cilvēku interese par kulināriju un rokdarbiem, tādēļ šie izdevumi ir nākamie pieprasītākie. Aiz tiem ierindojas krustvārdu mīklu izdevumi, kā arī citi izziņas žurnāli – par vēsturi, ceļošanu un ģeogrāfiju, kā arī astroloģiju, dziedniecību.  Stabilas pozīcijas Latvijas iedzīvotāju hobiju topā saglabā makšķerēšana un medības, kā arī sports”.

Interesanti fakti par Narvesen tīklā pieejamajiem žurnāliem

  • Dārgākais un ekskluzīvākais žurnāls, kas nopērkams Narvesen veikalos, ir augstās modes žurnāls no Itālijas Book Moda. Tā cena ir 95 eiro.
  • Kopumā Narvesen tīklā pieejami vairāk nekā 900 dažādi preses izdevumi, aptuveni 800 no tiem ir žurnāli. Visplašākais piedāvājums ir lielākajos veikalos Rīgā.
  • Periodisko izdevumu aktīvāko lasītāju ievērībai – visdaudzveidīgākais klāsts atrodams trijos Narvesen veikalos Rīgā: Dzirnavu ielā 74/76, Brīvības ielā 32, Aspazijas bulvārī 32.

Papildu informācija:

Dace Valnere

Narvesen sabiedrisko attiecību konsultante

Mob.: +371 29784612

Saņem Narvesen jaunumus savā e-pastā